Kundesenter
Her finner du mer informasjon om våre produkter, vilkår og faktura.
Finner du ikke det du leter etter? Ta kontakt med vårt kundesenter, som hjelper deg videre.
Vanlige spørsmål og svar
Sperretjeneste
Ring 21052400 eller send epost til kundesenter@primafon.no.
Kom i gang
Når du får ditt nye simkort fra oss, vil du i velkomstbrevet finne informasjon om PIN- og PUK-kode. Pinkoden kan du endre i telefonen etter at du første gang har aktivert simkortet.
Reservasjon mot oppføring av telefonnummer
Ta kontakt med vårt kundesenter for å reservere deg mot oppføring i offentlige telefontjenester (som for eksempel telefonkatalogen, 1881, osv).
Modem
Når du bestiller bredbånd fra Primafon, vil du få tilsendt et modem med innebygget ruter og trådløst aksesspunkt.
Oppkobling
Før oppkobling vil du bli kontaktet av montør. Normalt vil montøren ha behov for tilgang til din bolig. Det er derfor viktig at du er tilstede i tidsrommet for installasjon.
Tilleggsavgift dersom man ikke har fasttelefon
Alle tilbydere av ADSL-bredbånd i Norge er påkrevd å ilegge en tilleggspris på kr 79 per måned, dersom man ikke har fasttelefon. Dette er en avgift for å leie linjekapasitet i Telenor sitt nett.
For spørsmål om IP-telefoni, kontakt vårt kundesenter.
For spørsmål om M2M, kontakt vårt kundesenter.
Fakturagebyr:
- papirfaktura: kr 55,-
- epostfaktura: kr 25,-
- efaktura: kr 0,-
For spørsmål om mobilt bredbånd, kontakt vårt kundesenter.
Last ned våre vilkår her
Kontakte oss
Telefon: 21 05 24 00
Telefontid: 08:00-17:15 mandag-fredag
Vår epostadresse er:
kundesenter@primafon.no
Postboks 9179
0134 OSLO
Akersbakken 10
0176 OSLO
Diverse
Med innholdstjeneste levert av tredjepart menes forhåndsbetalt og etterskuddsbetalt tjeneste som tilbys over Primafons mobile kommunikasjonsnett og som faktureres fra Primafon. Kunden kan sperre for tilgang til innholdstjenester levert av tredjepart eller et predefinert utvalg av numre ved å ta kontakt med Primafon på 21052400.
Generell informasjon om innholdstjenester
Innholdstjenester kan være opplysningstjenester, ringetoner, logoer, spill, konkurranser, musikk, banktjenester, piggdekkavgift, avstemming på tv/radio eller donasjon til frivillige organisasjoner med mer.
Ofte medfører bestilling av slike tjenester at du må abonnere på tjenesten. Du mottar SMS/MMS som kan oppfattes som reklame og som du faktureres for.
I hver melding som mottas skal det stå informasjon om hvordan tjenesten stoppes.
Kunden kan sperre for bruk av innholdstjenester levert av tredjepart over et gitt beløp per måned. Nederste beløpsgrense skal ikke være høyere enn kr 250. Dersom det er fastsatt en beløpsgrense for innholdstjeneste, vil Kunden bli informert når denne er nådd. Primafon vil da, så langt det er mulig, sikre at videre bruk av innholdstjenester blir sperret. Klage på innholdstjenester levert av tredjepart kan rettes direkte til tredjepart eller Primafon. Ved tvist kan Kunden bringe klagen inn for Brukerklagenemda, så fremt forholdet reguleres av ordningen.
Sperring av innholdstjenester gjelder også MMS til 4- og 5 sifrede nummer. Det er også mulig å sette opp en generell beløpsgrense på ditt abonnement for å begrense ditt totale forbruk - ta kontakt med oss hvis du ønsker dette.
Du finner oversikt over alle leverandører av innholdstjenester her .
Hvordan stanser jeg abonnementstjenester som løper automatisk?
Abonnementstjenester (SMS) skal alltid kunne stoppes ved å sende SMS "STOPP" til innholdsnummeret.
Vanlige spørsmål rundt mobil
Sperretjeneste for tapt eller stjålet telefon:
Sperretjeneste både du befinner deg i Norge og utlandet. Ring 21052400 eller sendt epost til kundesenter@primafon.no
For oppsett av Mobiltelefon:
Kom igang med ditt nye mobilabonnement:
Du har mottatt et simkort fra oss og et velkomstbrev. I brevet finner du informasjon om dine pin og puk koder. Pinkoden kan du endre i telefonen din etter at du første gang har aktivert simkortet.
Får du meldingen "sett inn riktig simkort" er telefonen din operatørlåst Vi kan ikke oppheve operatørlåsen, men du får koden og veiledning ved å ved å kontakte operatøren som solgte deg telefonen.
Koden kan også være tilgjengelig på selskapets nettsider. Merk at du kan bli belastet et gebyr for å få opplåsningskoden dersom det fortsatt er bindingstid knyttet til telefonen.
For at du skal ha full kontroll over dine utgifter, kan du gå på "min side". Her har du full kontroll over all trafikk og kostnader på ditt/dine abonnementer. Er du administrator har du tilgang til alle bedriftens abonnement(er). Du vil motta faktura en gang pr mnd.
For WAP og MMS-innstillinger klikk her . Merk at på en del nye smarttelefoner må du konfiguerere disse oppsettene selv på telefonen. Det gjelder f.eks Samsung Galaxy S. For Iphone må du koble til Itunes for å få tilgang til ditt nye abonnement.
Om du som kunde har forhold ved leveransen, innholdstjenester, faktura og lignende har vi som tilbyder plikt til å håndtere disse, i samsvar med Ekomforskriften §5a-6. Du skal kunne gjøre dette både muntlig og og skriftlig. Dersom du ønsker å formidle en slik klage ber vi om at du sender en epost til support (om det er mangler ved leveransen) eller til faktura(om det forhold ved faktureringen). Mailadressene finner du ovenfor.
Forskriftsbestemmelsen innebærer videre en rett til å bringe saker om fellesfakturert tjeneste inn for Brukerklagenemnda for Elektronisk Kommunikasjon (BKN).